mandag 8. februar 2016

Strikkedilla, sydilla og andre diller...

Akkurat nå fant jeg ut at det er på tide med et nytt blogg innlegg... så plutselig at det er snart et år siden det forrige, og hallo i luken, jeg har da vel ikke ramlet helt av lasset heller da og minst ett blogg innlegg i året må jeg jo klare å få til... Det er bare det at andre ting spiser opp tiden og da er det hverken tid eller inspirasjon, ikke minst inspirasjon, igjen til å blogge. Høres kjent ut?? For de av dere som følger meg på Instagram kommer det stadig oppdateringer, det er jo så lettvindt, knips i vei, last opp og legg til noen passende #hasjtagger. Fort gjort. Dette er liksom ikke like fort gjort og i alle fall ikke hvis man er dypt inne i en dille... :o)

Akkurat nå er det den store strikkedilla som har tatt meg... vel, egentlig har jeg strikket av og på siden jeg var 14 (tror det var omtrent da jeg strikket min første genser). Jeg har stort sett holdt meg til enkle prosjekter, det har blitt mange luer, votter, tøfler, barneklær når gutta var mindre, men også større ting som jakker og gensre til mannen og meg selv, ett prosjekt av gangen. Jeg hadde en laaaang strikketørke da jeg oppdaget gleden av å sy igjen (jada, har sydd siden jeg var liten også...), men nå har altså strikkedilla kommet tilbake for fullt.

Litt av årsaken til den nye strikkedilla mi er nok at jeg gjenoppdaget Ravelry, etter å ha vært passivt er medlem der siden Desember 2009 (!!) og for ikke å snakke om alle strikkesidene på fjesboka da, med alt som frister å strikke... en kan jo bli sprø av mindre. Så nå har jeg ikke mindre enn 6 uferdig prosjekter på gang... og flere på vent som jeg bare måååå strikke.


Akkurat nå er det Hverdagsjakka av Pinneguri som det strikkes på siden jeg er med på Hverdagsjakkasamstrikk nå i Februar. Jeg prøver å bruke opp litt av det jeg har liggende av garn etter andre prosjekter, og noe av dette kauni garnet kommer fra en genser jeg startet på til minstemann for sikkert 5 år siden og som aldri ble ferdig før den var for liten, så da rekket jeg den opp... resten er fra et feilkjøp jeg gjorde i høst da jeg handlet garn til Sinnasaujakken (også av pinneguri)... Dama har seriøst flotte mønster så nå har jeg kjøpt ett til.... Damejakka Loppa :o) og garn til to... (hysj, ikke si det til noen) Holst har nemlig tilbud på supersoft og jeg klarte ikke bestemme meg...

Så hvis du lurer på hvor det er blitt av meg er nok svaret gaske enkelt i sofaen med strikketøyet i fanget :o) og for de som lurer - ja, jeg trener fortsatt 3-4 ganger i uka, litt spinning, litt styrke og litt zumba ;o)

Ps. Ull&omtanke Hedmark er også en veldig aktiv del av livet mitt fortsatt, lapper og ferdige tepper har overtatt et helt rom! Les mer i dette innlegget dersom du lurer på noe om det!

Ps.ps. Har også planer om å få sydd opp flere strikkevesker etter hver hvis noen er interesserte da? akkurat nå er Epla-butikken min stengt, men trenger du noe er det bare å sende meg en mail på frufosse (at) gmail (dot) com. Har jo flere skap med stoff så venter bare på at sydilla skal ta meg igjen...

1 kommentar:

Kort og Søm sa...

Så fine farger på strikketøyet ditt :)
masse fint garn å få kjøpt der ute!