søndag 11. april 2010

Hekling

er en hyggelig hobby når man ikke har mulighet til å røre seg så mye, og må sitte med foten høyt deler av dagen. Men hva gjør man når man ikke ikke kommer seg noe sted for å kjøpe nytt garn, men har flere poser fulle med reste garn etter tidligere prosjekter?? Jo - da leter man etter noe å hekle med alt restegarnet...



På bloggen til Happyknitting kom jeg over denne tøffe hekla veska men trinn for trinn bilde instruksjon!


Er den ikke kuul?? Har planer om å prøve meg på denne etter hvert :o)
Magda har også bilder av flere puter og flere gratis hekle/strikke oppskrifter på bloggen/siden sin.

Hos Lucy på Attic24 fant jeg oppskrift på flere ting jeg også kunne tenkt meg å hekle, bla en hekla bag, også denne med trinn for trinn oppskrift.


Denne har jeg startet på, jeg hekler med dobbelt garn da det meste restegarnet jeg har liggende er ganske tynt. Her er min - så langt jeg har kommet:


Det er flere fine prosjekter på bloggen til Lucy - alle oppskriftene er på engelsk, men det er ganske greit forklart så man kommer raskt inn i det. Jeg har planer om å hekle et teppe også, men da med nytt garn... først må jeg bare bruke opp alt restegarnet...

Ingen kommentarer: