mandag 31. januar 2011

Brynje

Den nye strikke genseren til minstemann er ferdig :o) Han var veldig glad for at mamma endelig var ferdig med den, ville gjerne bruke den, men stille opp på bilder... nei, se det var det værre med. Til slutt fikk jeg da sneket meg til noen bilder i farta...


Genseren er strikket på pinne 3,5 i Pickels extra fine merino. Det kjennes ikke ut som ull, og det er jo en fordel... Mønsteret heter Brynje, og det kjøpte jeg av Merete i monstermønster. Den var rask å strikke når jeg først fikk begynt på den...

Nå har jeg faktisk fått "blod på tann", og har fisket fram et gammelt halvferdig strikkeprosjekt fra skuffen med det rare i... en halvstrikket islender i mørk blå og eplegrønn, størrelse 6 år, som har ligget på vent i sånn cirka 7-8 år... juhuu!! Tenker det skal bli godt å få unna noen av de "dårlige samvittighetene" mine, og få brukt opp litt av garnet som bare ligger der og venter :o)

2 kommentarer:

Monstermønster sa...

Superfin ble den! Og en ordentlig kjekkas i ny genser!

Unknown sa...

Så fiiin den var!
E litt godt å hørra at eg ikkje e aleine med planer og halvferdige prosjekter... *kremt* ;o)

Gooood helg snuppa!