onsdag 31. august 2011

Litt om snørr, nyskapninger og byttehandel

Formen er ikke den beste for tiden, snørr og gørr har gjort sitt inntog i heimen så hodet kjennes ut som en ulldott og nesa renner... Det er definitivt høst, selv om været i dag har gjort sitt beste for å overbevise oss om at det fremdeles er sommer... Jeg har ikke gått på limpinnen og latt som om det fortsatt er sommer, men smitten sitter løst når man jobber i barnehage, så da må de fleste av oss til pers en gang eller fem i løpet av høsten. Jeg har derimot stolt hatt på mitt nye "om igjen" skjerf laget av hjertelill, godt surret om halsen for å unngå å bli mer forkjølet. Og gjett om jeg har fått mange beundrende blikk og kommentarer... så nå har jeg skrytt uhemmet av deg Lill, og håper du får mange flere kunder :o) Foresten ser jeg at hun har utsatt fristen for å by på melkekartongstoffet til 21.30 i kveld - så raska på dersom du vil stikke av med det!

Vel - hva bedriver man ettermiddagen og kveldene med når formen ikke er på sitt beste? Jo, man benker seg selvfølgelig i kjelleren forran symaskinen for å få unna bestillinger og bursdagsgaver... 

Sminke/pengepung til mammaen til Mie:




En bursdagsveske til en gutt som heter Daniel, jada jeg vet jeg sa jeg ikke sydde veske til gutter, men dette er en svømmeveske foret med tekstilvoksduk så den tåler vått svømmetøy... Jeg tok utgangspunkt i stoffet med flyene på for å finne andre stoffer til, og synes jeg traff ganske bra. 






Ikke nok med at jeg var på loppis og fant mange fine stoffer, men jeg har også gjort en byttehandel med Borghildpia, hun har fått melkekartongstoff (+ litt til) og jeg har fått dette:



Puuuh... dette ble et langt innlegg med mange bilder... og enda har jeg ikke vist fram loppestoffene mine... men, neste innlegg blir om dem - det lover jeg deg :o) Og skulle du ha lyst til å bytte noe stoff med meg så er mail adressen min: frufosse krøllalfa gmail dott com

Ha en flott kveld!

3 kommentarer:

Sonja frå Sunnfjord sa...

Flott pung og veske! Skikkeleg fine og friske fargekombinasjonar!
Herleg bytte - mykje fint der:)
Ha ein fin kveld!

Barbros lille atelier sa...

Så driftig du er! Kjempefin pung og veske - og nydelige stoffer du har byttet til deg! Lucky you!

Klem

lise sa...

Det var en skikkelig kul gutteveske! Og klart gutta har bruk for noe annet enn plastposer å bære treningstøyet i også.

Og stoffene... *sikle*