tirsdag 22. juni 2010

Å bli 4 år...

Noe skal man ha igjen for å være sta - ikke sant? Minstemann har lenge syklet rundt på eldstemann sin gamle sykkel, med støttehjul på. Mor har titt og ofte ikke spurt om vi skal ta dem av og prøve uten. Jeg er ingen tilhenger av støttehjul, jeg mener at bare de har liten nok sykkel klarer de å finne balansen og sykle når de er klar for det... (det ble en laaang og vanskelig setning...)


Men siden mannen i huset ikke ville løpe etter for å lære han det, og mor var skadet og ikke kunne løpe etter, ble støttehjul kjøpt inn og skrudd på. Og minsten syklet som bare det med løfte om at når han ble 4 år skulle han ta av støttehjulene, for det hadde Simon og Linus gjort...




I helgen var det endelig bursdagsfeiring her hjemme, endelig var det hans tur... (selv om det ikke er før om en uke at han virkelig blir 4 år...) Etter at alle var reist ville han ut å sykle, uten støttehjul... "Jeg er 4 år nå altså mamma, så da kan du jo bare ta dem av..." Mor skrudde av støttehjulene, vi trillet ut på gresset (har hørt at det er lettere å få det til der første gang), og gutten syklet...




Må si jeg ble litt overrasket, for han klarte det med en gang. Husker at jeg løp etter og støttet mellomste en hel helg til sammenlikning. "Mamma, det var jo det jeg sa... jeg er jo 4 år, så da klarer jeg å sykle uten støttehjul, skjønner du..." Så da syklet han i nesten 2 timer i strekk, og var pottesur når han måtte inn for å spise middag og siden legge seg... alt for tidlig etter hans mening. "Jeg er jo 4 år nå!"


5 kommentarer:

Unknown sa...

Heisann,
Dumpet borti bloggendin her og måtte jo kikka litt ekstra :o)
Eg e og på leit itte sånne butikkar. Har funne et par foreløpig, men tar gjerna imot tips fra deg om du har funne nåken andre :o)
Er jo ein del bloggar så selge og...

Har nettopp vore innom og kikka på desse to, men dei kjenne du kanskje te?

http://www.tamo.no
http://www.bloomerskids.dk/shop/frontpage.html

3prinser sa...

Hei! Takk for tips, kjenner til de ja ;)

Unknown sa...

Hei igjen, og takk for link :o)
Der var det møkje fristande ja!
E akkurat begynt min stoffleiting sjøl, men ska prøva å huska på deg når eg finne nye nettsteder eller blogger som selger 70-talls stoff ;o)
Er du intr. i de som e 70-tallsinspirert, eller kun de "ekta"?

Ha det rektigt så bra så lenge :o)

3prinser sa...

Liker egentlig litt av hvert, så lenge det går bra sammen ;)
Har handlet noe over nett, men det blir jo så himla dyrt... det beste er å finne selv på loppemarked eller i brukt butikker :)

Fru Mæla - Mer enn bare ord - sa...

Veldig enig - Silje er råflink til å ta bilder :)

Så flink gutten din er til å sykle da :D