søndag 29. august 2010

Beskytter til ekstern HD - DIY

Av skinnjakken (som jeg sydde mac-veske/beskytter av) ble det også sydd to beskyttere/etuier til våre eksterne HD´er, og sånn ble de:



Slik gjorde jeg - målte opp de eksterne HD´ene, la til 2 cm sømmonn på hver av langsidene og den ene kort siden, og 3 cm på den andre kort siden, skar så ut 2 like store biter til beskytteren/etuiet. Så skar jeg ut en remse på ca. 4 x 10 cm til lukking. Sydde først borrelås på den ene enden av remsen, så sydde jeg den på den ene delen av beskytteren/etuiet ca. 5 cm inn på biten. Sydde så den andre delen av borrelåsen på den andre delen av beskytteren/etuiet, ca. 5 cm inn på biten. Sydde så sammen beskytteren/etuiet og skråsydde hjørnene. Klippet hakk på toppen og limte alle sømmonnene ned med skinnlim, også 1.cm rundt åpningen. Så sydde jeg en søm rundt åpningen. Se bilderas under...



 

3 kommentarer:

Kaspara sa...

Heisan
Så dyktig du er! Jeg har aldri sydd i skinn før.
Tenk å trylle ut av skinnjakker! Kjøpte faktisk en fin sort skinnjakke i bruktbutikken "min" her om dagen, men den får jeg beholde som den er.
Ha en glad ny uke!
Klem fra Kaspara

ELLEMELL sa...

Du må virkelig ha en sterk symaskin!
Det tror ikke jeg min hadde klart!

De ble kjempetøffe! Både de og mac beskytterne:)

klem ellemell

Unknown sa...

1000 takk for DIYs!

De blei kjempeflotte, og jammen fekk du møkje ut av den skinnjakka ;o)