lørdag 19. februar 2011

Helg og toll sjokk...

Endelig helg igjen... uka flyr avgårde, stressende, med studenter inne i sin siste praksisuke, så nå var det godt at det var helg synes jeg. Til uka er det vinterferie her, jeg skal ha delvis fri hele uka, skal bare på jobb en liten tur på tirsdag. Vi skal reise en tur på hytta, og ellers bare kose oss med skiturer, lufteturer med Milla, god mat og godt selskap :o)


I dag, lørdag, er halve familien bortreist, og det er om jeg får si det, veldig fredelig i heimen... deilig det også. Har nettopp kommet inn etter en lang og veldig frisk tur, - 16 og sol, lunsjen er fortært og nå tror jeg at vask på badet står for tur...

Men først... jeg bestilte noe garn hos garnkorgen.se etter å ha forelsket meg i hulkrus genseren til Merethe i monstermønster. Jeg har aldri opplevd å måttet betale toll på garn før, og jeg har bestilt mye fra utlandet tidligere, så jeg tenkte rett og slett ikke over at det oversteg 200,- . Ikke har de jeg har bestilt garn fra tidligere oppgitt nøyaktig kjøpesum utapå pakken heller...


Fikk litt sjokk da jeg måtte betale 172,- i forenklet toll avgift... synes nesten det er litt dårlig gjort av dem, de tjener da vel ikke noe på å oppgi hvor mye garnet kostet? Deler av summen er jo også porto... jaja, sån kan det gå. Lurer på om de hadde lat være å oppgi nøyaktig sum dersom jeg hadde bedt dem om det?? Noen som har erfaring med dette tidligere??

Uansett - genser skal det bli - den blir dyr, men forhåpentligvis fin :o) God Helg!

1 kommentar:

Quiltefia sa...

Hei!! Så hyggelig at du fant bloggen min!! Din ser veldig hyggelig ut den også!! jeg har også opplevd å få toll på garn!! Utrolig iriterende!! Jeg bestiller en del quiltestoffer fra Usa, og det kommer dumpend ned i postkassa i en flat konvolutt og jeg har ikke måttet betale en krone, ekstra...... Jeg blir hele tiden inspirert av ting jeg finner her i bloggland!! Det er så mange flinke folk!! Ha en fin vinterferie!! Hilsen AnneKari:-)