fredag 11. februar 2011

Livet er skjørt

Denne uken har vært preget av flere ting; stress, glede, humor, sinne, oppgitthet og ikke minst sorg...
Ble nok en gang minne på at livet er skjørt, og at det ikke alltid er forutsigbart.

Som praksislærer har jeg for 2.gang denne vinteren opplevd at en av kullkameratene til mine førsteklasse studenter har gått bort, og i dag fikk jeg vite at en tidligere klassevenninde nettopp har gått bort bare 41 år gammel. Selv om jeg ikke kjente disse studentene personlig, eller har hatt kontakt i voksen alder med min tidligere klassevenninde kjenner jeg at dette setter spor, jeg blir både trist og lei meg, og ikke minst synes jeg det er urettferdig... de er alle noens aller kjæreste... noen har mistet en datter, mor, mormor, søster, kjæreste, venninde...

RIP Lisbeth, Hanne og Åshild

2 kommentarer:

Lill sa...

Det er alltid trist når unge mennesker dør. Man kjenner nok ekstra på det når det er noen i samme alder som en selv, det blir så mye enklere å sette seg inn i situasjonen fordi en selv er mamma, datter, kjæreste osv.
Håper du kan nyte helga allikevel - og produsere litt kanskje? Klem fra Lill

Pia sa...

Huff, ja, trist når noen dør, spesielt når det er unge folk som egentlig skulle hatt mange år igjen...