onsdag 1. august 2012

Fiks ferdig

Da var min øyelaser operasjon vell overstått og jeg hadde virkelig ingen ting å grue meg for...

(bilde hentet fra villmarkslivet)

Det var akkurat som de hadde beskrevet for meg; jeg fikk en beroligende tablett før jeg gikk inn, deretter ble jeg lagt på en behandlingsbenk hvor øyelegen dryppet bedøvende midler i øyet før de satte igang. En maskin ble holdt over øyet, og jeg kjente et trykk mot øyet i ca.20 sekunder som var litt ubehagelig, men ikke vondt. Synet forsvant en liten stund før det kom tilbake og jeg måtte hele tiden se opp i et rødt blinkende lys.

Så gjorde laseren jobben sin, det var ikke merkbart i det hele tatt, men det luktet svidd... Hehe... De tok ett øye av gangen. Jeg følte at øynene sved lett i et par timer etterpå, og det rant ganske konstant fra dem. De anbefaler at man holder øynene lukket de tre første timene etter man kommer hjem, så jeg gikk rett og la meg og slappet av/ sov i 4 timer.

Da jeg stod opp etter 4 timer hadde jeg helt klart syn og ikke noe ubehag i det hele tatt! Nå ser jeg like bra som om jeg skulle hatt linser på meg... Deilig! Jeg skal dryppe øynene fem ganger daglig med antibiotika, 6 ganger med øyesdråper, sove med skjold over øynene, ikke få vann i øynene når jeg dusjer og ikke trene hardt den kommende uka... Tror det skal gå greit.

I dag har jeg vært på kontroll, og alt så fint ut. Jeg er ikke lyssky i det hele tatt, og øynene er ikke tørre... så dagen i dag har jeg tilbrakt ute i sola.

Tusen takk for lykkeønskninger og koselige kommentarer ellers! Det betyr masse og gjør meg så glad :o) Dersom du lurer på om du skal ta en øyelaser behandlig, så kan jeg virkelig anbefale det!

(bilde hentet fra nettet)

11 kommentarer:

Sonja frå Sunnfjord sa...

Det var no betryggande å høyre at det gjekk bra:)
Eg brukar linser sjølv, og har sjølvsagt vore inne på tanken om operasjon. Aberet er at det kostar så mykje der og då, men det er jo også snakk om prioritering...

Elisabeth, innerst i veien sa...

Hurra, så flott! Jeg har lekt med tanken, men ikke våget. Jeg kan se blodige hjerteoperasjoner på tv, men øyeoperasjoner....uææææ. Men laser er jo noe annet enn skalpell da.

Men stemmer det at man må re-operere etter noen år? I såfall blir det jo dyrt i lengden.

AvMeg sa...

Så greit å få høre hva de gjorde og hvordan det føltes/føles. Jeg har lurt på det. Har hørt at mange blir så tørre i øynene etterpå. Du får skrive litt om utviklingen fremover også :)

Monstermønster sa...

Så fint å lese om! Jeg har spart opp penger til linseoperasjon og har bestemt meg for å gjøre det i høst, når det er litt roligere på jobb. Veldig kjekt å høre andres erfaringer!

PrinsessaPåErta sa...

Vel overstått operasjon! Mange snakker varmt om slike operasjoner og har virkelig fått forandret livet sitt :)

Takk for at nettopp du er med på min Give-away!

Lykke til, og god bedring! :)

Lena sa...

Du er knalltøff! Jeg har skrekken for at man skal få på slike "holde-øyet-åpent" klyper, jeg... Og jeg er egentlig skikkelig tøff, men der pyser jeg ut... Så i stedet sliter jeg med syn som aldri er helt optimalt.
Så bra at du følte det gikk fint!!!

Lena
:o)

Unknown sa...

Eg og har tenkt på å ta ein sånn operasjon. Så kjekt å hørra at det gjekk bra :o)

M sa...

Hei snupp!
Huff, det hørtes skummelt ut!
Sikkert bra å få det overstått.
Stikker du innom meg en tur og finner mailadressen min? Du har vunnet Cream tunika...
Jeg sender den på onsdag! Jeg håper den faller i smak, og at den passer...hvis ikke er den jo en fin gave.
Klem, M

M sa...

Ja, søren òg, slankekuren røk..og den som begynte i dag! Den varte over halve dagen iallefall......min kjære har vært i Nordsjøen i nesten tre uker, og alt jeg har gjort er å skulke trening og spist is....
Nå blir det striskjorte og havrelefse...Hvis han ikke lokker meg utpå da...jeg er ikke så vond å be...

Ha en fin kveld!
M

Fabelaktig sa...

Så bra det gikk godt!

Fineste tirsdagskvelden, søta!
Her er det snart Greys og strikkepinner!
klem

Åpent^hus sa...

gratulerer!
så heldig du er som har gjort det
jeg får dessverre ikke lov - har visst for tynne hornhinner eller noe :(
så da er de evinnelige linsene og brillene da. .!

nyt!